Contact center w chmurze – jak wygrać wyścig?

Najnowsze badania pokazują, że COVID-19 miał ogromny wpływ na przeniesienie wielu firm do platform opartych na chmurze. W grudniu 2019 roku tylko 14% firm otwarcie praktykowało strategię pracy zdalnej. Do połowy kwietnia następnego roku ta liczba wzrosła aż do 71%! Pandemia i związane z nią obostrzenia spowodowały, że firmy zostały “zmuszone” do umożliwienia swoim pracownikom pracy zdalnej. Ta sytuacja dotknęła większości branż. Dotyczy to również contact center w chmurze, co zaczęło praktykować wiele organizacji.

 

Nie trudno wyobrazić sobie, jak wiele firm nie było przygotowanych na taką transformację. Można to porównać do wyścigu samochodowego, na który nie jest się gotowym. Prawda jest jednak taka, że wystarczy kilka prostych wskazówek, by zwiększyć swoje szanse na wygraną. Co ma wspólnego contact center w chmurze z wyścigiem i jak zwiększyć konkurencyjność swojej firmy?

 

Odpowiednia technologia

Przyjrzyjmy się, co kryje się za udanym wyścigiem. Na pewno jeden z najważniejszych elementów to opony samochodowe. Zespoły inżynierów wykorzystują najbardziej złożoną technologię, aby opona była wytrzymała i trzymała samochód na torze. Taka opona musi poradzić sobie z różnymi temperaturami bez utraty przyczepności. A jakie znaczenie ma odpowiednia technologia w przypadku contact center w chmurze? Dzięki wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji usługa chmurowa zawiera wszystkie elementy komunikacji w jednym miejscu. Konsultanci mają więc możliwość pełnego wglądu w informacje o klientach. Chmura umożliwia wprowadzenie szybko zmieniającego się oprogramowania jako usługa SaaS.  Pliki, back-upy dysków, systemy do zarządzania i przechowywania danych mogą znajdować się online. Contact center w chmurze “nie straci przyczepności” niczym dobra opona. Nie musisz obawiać się, że stracisz kontrolę nad odpowiednim zarządzaniem klientami czy zespołem w firmie.

 

Wysoki poziom usług

Pomyśl o architekturze usług jak o najszybszym i najbardziej odpornym materiale, jaki można umieścić w samochodzie wyścigowym. Usługi contact center w chmurze mogą zapewnić Tobie dużą prędkość podczas “treningu” lub intensywnego sezonu zakupowego w Czarny Piątek. Firma oparta na chmurze nie przestanie działać z powodu “zużycia materiału”. Taki materiał sam się naprawia – czyli usługi się aktualizują – bez żadnych przestojów. Nie musisz wstrzymywać pracy i nie odczujesz żadnych “wybojów” na drodze, podobnie jak Twoi klienci i zespół IT. Wszystko za sprawą automatyzacji i samoczynnych aktualizacji. Nowe funkcje są dostarczane na bieżąco. I – w porównaniu do stacjonarnego contact center – wystarczy jedno kliknięcie, aby zaktualizować system. Wyobraź sobie tylko czas, jaki zyskasz dzięki takiemu rozwiązaniu. A dodatkowy czas oznacza szybsze dotarcie do mety.

 

Niezawodny system

Każdy samochód wyścigowy potrzebuje odpowiedniego silnika. W branży contact center dobry silnik, czyli system oparty o odpowiednie standardy, również jest wymagany. Współczesne technologie dynamicznie się zmieniają. Teraz contact center w chmurze opiera się na routingu predykcyjnym, dzięki któremu klient w danym momencie trafi na najlepszego konsultanta, który rozwiąże jego problem. A to niesie za sobą podniesienie jego satysfakcji i poprawę wyników w firmie. System Cludo to gotowe integracje z systemami CRM, co umożliwia otwarte i bezpłatne API. Co najważniejsze, prowadzimy ciągłą ewolucję dostarczanych rozwiązań, aby zapewnić najlepszą obsługę contact center w chmurze przy najniższych kosztach. W czasach zmieniającej się technologii i otoczenia biznesowego niezawodny system to podstawa. Już na etapie wdrożenia swojego “silnika”, czyli odpowiedniego systemu chmurowego, masz możliwość dopasowania takiego, który odpowie na potrzeby Twojej firmy. 

 

Idealny dostawca

Wracając do naszego toru i samochodu, weźmiemy pod uwagę jeszcze jeden bardzo istotny element udanego wyścigu, czyli kierowcę. Nawet idealny samochód nie wygra żadnego wyścigu bez wykwalifikowanego i pewnego siebie kierowcy. To właśnie jego zadaniem jest dostosowanie jazdy do wszystkich czynników, takich jak zmiany pogodowe czy problemy na torze. Contact center w chmurze, aby funkcjonowało “na najwyższych obrotach”, powinno zostać wdrożone przez odpowiedniego dostawcę. Idealny dostawca nie tylko sprzeda swoją usługę, ale będzie z Tobą na każdym etapie jej wprowadzania, a nawet później. To dzięki niemu nie mając żadnego pojęcia o rozwiązaniach chmurowych, nauczysz się ich bezproblemowej usługi. Cludo stawia na otwarte i lojalne relacje z klientami, będąc dla nich wsparciem w każdym momencie korzystania z usługi. Jeśli tylko znajdziesz się w samochodzie wyścigowym z takim kierowcą, możesz być spokojny o szybki i bezpieczny dojazd do mety.

 

Czy Twoje obawy wdrożenia chmury do contact center się zmniejszyły? Być może nie chcesz brać udział w wyścigu i wyprzedzić wszystkich swoich konkurentów. Pamiętaj jednak, że statystyki są nieubłagane – albo zaczniesz chociaż myśleć o chmurze, albo klienci przeniosą się do firmy, która już tam jest. Sam/a widzisz jednak, że nie jest to takie straszne, jak mogłoby się wydawać. Najważniejsze to znaleźć swojego przewodnika po usługach chmurowych – cała reszta to jazda “z górki”.